Roadtrip dag 4, Te Anau naar Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 4, Te Anau naar Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 4, Te Anau naar Haast

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

14 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Haast

Zaterdag. Vandaag maken we geen grote tussenstops want we moeten ver rijden. Kiwi's tellen hun reizen niet in kilometers, maar in uren. Afhankelijk van de wegen waar je op rijdt kan een reis van 100 km varieren tussen een uur tot misschien wel 2 uur reistijd.
De weg die we moeten gaan is dezelfde als die we twee dagen geleden hebben gemaakt. In NZ zijn namelijk niet zoveel keuzemogelijkheden. We rijden dus terug tot we bijna bij Queenstown zijn.
Dan gaan we een andere weg volgen. We gaan eerst naar Arrowtown, een klein historisch stadje. Er is een oude Chinese nederzetting waar we rondkijken. We vinden er een perfecte plek om een foto te maken met de AH tas.
Het plaatsje zelf heeft veel weg van een cowboystadje uit een Amerikaanse film. We wanen ons bijna terug in Nederland, kennelijk zijn er erg veel landgenoten hier want we horen aan verschillende kanten onze taal. Het lukt me heel aardig om foto's te maken zonder alle 4wheeldrives erop te krijgen.

We gaan verder, nu moeten we over The Crown Range. Ik was erop voorbereid maar dan toch. SLIK. Heel steil omhoog, kronkelend langs de berg. Alleen maar haarspeldbochten. In NZ geven ze een advies snelheid aan als je een scherpe bocht moet nemen en hier hebben ze bochten van 15km. Maar we komen boven zonder ongelukken. En ik zonder kijken, ze hebben hele interessante bergwanden omhoog hier. Ik hoop dat Ad foto's heeft gemaakt in de andere auto. Na het passeren van een stuk slechte weg vanwege een steenlawine, belanden we weer in een vallei. De lunch is in Wanaka. We kopen wat broodjes bij een Bakery en eten aan de rand van het enorme meer daar.
De volgende stop is bij de Blue Pools. We moeten er een stukje voor lopen. Het pad blijkt over een hangbrug te gaan. Iets wat ik pas merk als ik er al een paar meter op ben. De rest mag even voor van mij. Ik wacht wel tot de rest aan de overkant is. Zij hun lolletje van de dag en ik iets minder schommelend over de brug. Maar ik kom er! En ook hier is het water zo onvoorstelbaar blauw. Dat heeft te maken met waar de meren en rivieren door gevoed worden. Als het gletzjerwater is, dan is het felblauw, door een stofje dat daar in zit.
Eenmaal aangekomen in Haast blijken we een luxe verblijf te hebben deze keer. Twee kamers met comfortabele bedden, eigen toilet en douche en minikeuken. Voorzien van waterkoker (en zakjes thee, koffie en chocomelk), broodrooster en tv.

's Avonds rijden we nog even naar het strand om een wandeling te maken en de hond Delta wat beweging te geven.

  • 17 Januari 2012 - 10:47

    Brigitte:

    Wat een romantische foto en geweldige reisdag. In vind Arrowtown erg mooi. Goede reis verder


  • 17 Januari 2012 - 19:40

    Judith:

    Wat een geweldig mooi en indrukwekkend land. Ik kan me de lord helemaal voorstellen in zo'n landschap! Heel veel plezier en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ad en Linet

Actief sinds 04 Dec. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 35444

Voorgaande reizen:

20 December 2011 - 27 Januari 2012

Onze grote reis

Landen bezocht: