Reisdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Reisdag - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Reisdag

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

20 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na een paar gezellige dagen met familie en wat tripjes en wandelingen in de omgeving, gaan we vandaag op weg naar Wellington.
's Morgens al heel vroeg op want de trein gaat om 7.00 uur en we moeten 20 minuten van te voren aanwezig zijn. Een laatste knuffel voor hond Delta en dan gaan we. Op het station staan ook een oom en tante te wachten om ons uit te zwaaien, erg lief. Inchecken, bagage inleveren, en dan afscheid nemen van de familie. We zullen ons gastgezin heel erg missen.
De trein is modern en erg comfortabel. Ruime zitplaatsen, grote panoramaramen. Een restauratiewagon aan boord en de achterste wagon is een open rijtuig, om foto's te kunnen maken en te genieten van de wind in je haren. En dan begint de 400 kilometer lange rit door steeds veranderend landschap. Hele stukken vlak langs het strand. We zien dolfijnen en zeehonden. Je krijgt een koptelefoon en met regelmaat wodt er informatie gegeven. Over allerlei dingen, waar je bent, waarom het zo heet, wat voor dieren je ziet. Maar ook over politiek, natuur, wijngaarden, zoutpannen, economie en alles wat je op je reis ziet.
Op het computerscherm in de wagon kun je zien waar we ons bevinden. Na bijna 5,5 uur zijn we in Picton.
Hier moeten we op de ferry naar Wellington. Het is slechts een paar minuten lopen. We checken in bij de Interislander en kunnen meteen aan boord van de Kaitaki. Die vertrekt om tien over een 's middags. Het is stralend weer. Cook Strait is rustig, gelukkig want er is ons vertelt dat het hier behoorlijk kan spoken, en we hebben een makkelijke oversteek. In de fiord blijven we in de lounge, want het is veel te warm aan het zonnedek. Als we de echte oversteek maken gaan we wel op het zonnedek, in de hoop walvissen te zien. Helaas hebben die er geen zin in en zien we dus alleen maar heel veel water.

Eenmaal in Wellington, nemen we een taxi naar ons hotel. Daarna gaan we op zoek naar het treinstation, dat dichtbij moet zijn. Daar kopen we tickets voor maandag, dan is de etappe Wellington - Auckland aan de beurt.

• 28 Januari 2012 - 12:20

Dyon:

klinkt als een gave treinreis, zeker die achterste wagon lijkt me dan wel gaaf!