Treinreis van Wellington naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Treinreis van Wellington naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Treinreis van Wellington naar Auckland

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

23 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weer een dag vroeg op. Om 7.00 uur moeten we op het station zijn want om 7.25 gaat de trein naar Auckland.
Vroeg uitchecken dus in het hotel en te voet naar het station. Dat is niet zo heel erg ver weg en het gaat een klein beetje heuvelaf. Dat is wel fijn want nu hebben we uiteraard onze grote koffers bij ons. Die kunnen we voor de treinreis gelukkig inleveren. Een reis van 12 uur! Als alle passagiers aanwezig zijn, vertrekt de trein. Dat is heel grappig, want ze zeggen van te voren, dat de trein eerder kan vertekken als iedereen er is. Deze trein is niet zo modern als die van Christchurch naar Picton, maar de stoelen zijn wel heerlijk luxe. Helaas geen schuifdeuren en ook geen computerscherm met informatie, wel een vriendelijke 'trainmanager' die regelmatig over de intercom de nodige informatie verstrekt. Een van die mededelingen die we met enige regelmaat krijgen is dat de trein nog steeds op schema rijdt. Dat is ook echt moeilijk, er rijdt slechts een trein per dag van Wellington naar Auckland. En eentje de andere kant op.
Het eerste stukje van de reis gaat deels langs de kust maar daarna gaan we wat verder het binnenland in. Daar zien we vulkanen en de enige besneeuwde bergtop van het Noordereiland. Om half een komen we op een klein station, en daar wordt de trein voor een half uur stopgezet. Het is pauze, je kunt uitstappen en wat eten kopen of een souvenir. Om één uur moet je weer in de trein zijn want dan gaan we verder. Op het station is een klein souvenirwinkeltje en een soort broodjesbar. Als we (op schema) verder gaan stopt de trein na een kwartiertje weer. Hier is een dubbel spoor en we moeten wachten op de trein uit Auckland. Als die komt stopt die ook en het treinpersoneel wisselt van trein. Onze crew gaat aan boord van de andere trein, en de crew uit Auckland stapt bij ons aan boord. Op die manier slaapt iedereen in zijn eigen bed vanavond, slim bedacht. We gaan weer verder. Door tunnels en over hoge bruggen. Bij elke brug vertellen ze hoe lang die is en hoe diep de rivier ligt, ver beneden ons. De diepste is 93 meter lager! En je kijkt recht naar beneden want de bruggetjes zijn niet zo breed en de railing is ook niet hoog. Maar we hebben al engere dingen gedaan.
Eindelijk, na twaalf uren in de trein komen we aan in Auckland. Daar staat een neef en zijn vrouw op ons te wachten. Bij hen brengen we de laatste dagenin NZ door.

• 28 Januari 2012 - 11:49

Brigitte:

Welkom thuis.
    Gelukkig schijnt de zon hier vandaag.
    Wat een reis.Het was erg leuk om jullie te volgen.
    ik zie je maandag op school.Beschuit met muisjes van Jilte en Susan komt ook en om 09.00 uur krijg ik mijn digibord . Rondleiding geven en effe met jou bijkletsen.

Brigitte

• 28 Januari 2012 - 12:24

Harrie En José :

Alle twee weer heelhuids thuis. Welkom thuis. Maandag begint het lieve leventje weer en kun je alleen nog maar mijmeren over jullie geweldige reis. Een reis voor het leven. Rust nu nog maar even uit. Groetjes José (en Harrie)