Roadtrip dag 2, Twizel naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 2, Twizel naar Te Anau - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 2, Twizel naar Te Anau

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

12 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Donderdag vandaag en na het ontbijt gaan we weer op weg.
Deze keer over de gewone weg, door valleien en langs bergtoppen bedekt met sneeuw. Op sommige plaatsen kijk je zomaar 50 tot 80 meter naar beneden, misschien wel meer, maar de weg is breed genoeg. We gaan langs het langgerekte Lake Dunstan en rijden door een adembenemend mooie gorge Kawarau River.
De eerste korte stop is bij Goldfields Mining Centre. Een oude goudmijn. Je moet over een smalle loopbrug om er te komen. Er is hier de mogelijkheid om een rit te maken in een speedboat, maar we besluiten dat niet te doen. Het is behoorlijk prijzig en we vinden dat niet zo aantrekkelijk.
De volgende stop is bij Kawaraubridge. Deze is gebouwd in 1880. En als je niet bang bent, en geen hoogtevrees hebt zoals ik, kun je hier bungeejumpen voor NZ$ 180. Een boel geld voor twee minuten doodsangst, maar het is lopende band werk, ze verdienen hier goudgeld. Ik schat dat er zo'n 20 a 25 mensen per uur springen. Je kunt er ook naar kijken. Vanaf de brug, maar ze hebben ook terrassen op drie verschillende niveau's. De rest vindt het fantastisch, maar eerlijk gezegd word ik er een beetje misselijk van. Ik waag me niet op de brug en de terrassen betreed ik slecht tot de helft ongeveer. De rest staat aan de railing. De bungee is 43 meter naar beneden. We eten hier iets en gaan dan weer verder.
We komen in Queenstown, dat is erg toeristisch. Er is geen vrije parkeerplaats te vinden. We zetten de auto even op een oprit om de tocht van morgen te boeken, we willen naar Milford Sound. En daarna gaan we snel verder.
We doen een paar boodschappen in Frankton en rijden verder langs Lake Wakatipu.
Voor we in Te Anau aankomen hebben we een paar regenbuien gehad en ook daar regent het. We slapen vannacht bij iemand in huis. Een beetje behelpen, het huis is niet zo groot, de kinderen slapen in de auto. En wij delen de slaapkamer met zijn vieren. Geen probleem.

• 16 Januari 2012 - 22:27

Brigitte:

lekker veel afwisseling zeg. Dat zal weer wennen zijn in Nederland. Blijf genieten van ieder moment.

• 16 Januari 2012 - 23:04

Ans:

Wat beleven jullie veel. Wil je nog wel terug?

Geniet er nog maar lekker van!!!

• 17 Januari 2012 - 12:28

Linda:

Die foto van die bungeejumper heeft papa zeker gemaakt? ;p