Roadtrip dag 1 Rolleston naar Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Roadtrip dag 1 Rolleston naar Twizel - Reisverslag uit Twizel, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Roadtrip dag 1 Rolleston naar Twizel

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

11 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Twizel

Hallo allemaal, we waren een paar dagen op roadtrip en daarom lopen we een beetje achter met onze verslagen. Maar ik ga ze er in pompen. Wel dag voor dag want er is veel te vertellen.
Dag een: Vertrek vanuit Rolleston, naar Twizel.
We vertrekken iets na 10 uur. Via Highway 1 naar Temuha. De eerste stop is in Pleasant Point. We maken wat foto's bij een Railwaymuseum en lunchen daar. Leuk rustig plaatsje. Verder naar Cave, daar staat een oude kerk die gebouwd is zonder spijkers, alleen gemetselde keien en een houten dak, ik denk met duvels, anders kan het niet. Ook het altaar is gemetseld. Een plekje die de meeste toeristen missen, maar wij zijn op stap met echte kiwi's en dan kom je nog een ergens. Rond de kerk loopt een verdwaald schaap, toepasselijk?
We gaan slechts even terug naar de hoofdweg, we duiken de binnenwegen in, en dat betekent dat we over grintwegen gaan, dwars door de wildernis en beekjes zonder bruggen oversteken. Door de passen. tot we weer op een gewone weg komen richting Lake Tekapo. En dan, je komt over een heuvel en voor je ligt het blauwste water dat ik ooit gezien heb. Alsof het ingekleurd is. Adembenemend mooi. Aan de oever staat ergens een kerkje. Het heeft geen gebrandschilderde ramen, maar gewone ramen achter het altaar. Met uitzicht op het meer. God kon het niet mooier maken denk ik.
Als we verder gaan komen we langs gigantische zalmkwekerijen in een kanaal. En continu dat ongelooflijk blauwe water.
Het is een onvoorstelbaar landschap waar we door rijden. Brede valleien, met heuvel en bergen op de achtergrond. De valleien glanze roze door de grassen die in bloei staan en zijn gemixt met paarse lupines, die hier en daar worden afgewisseld met roze en witte.
Eindelijk komen we bij Lake Pukaki, alweer dat prachtige blauwe water op de achtergrond en nu ook nog Mount Cook, met zijn 3754 meter de hoogste berg in NZ en bedekt met eeuwige sneeuw.
Na een korte wandeling bij Lake Pukaki en het verbindende kanaal, gaan we door naar Twizel. Bij Lake Ruataniwha. Daar hebben we op een camping een cabin gereserveerd. We krijgen de backpackers lodge, met 10 slaapplaatsen (we zijn met zessen), een kleine huiskamer met electriciteit en tv. Prima plaats om een nacht te slapen. Tijd voor een biertje en een glas wijn. Morgen weer verder.

• 16 Januari 2012 - 18:32

Carina:

Ha vakantiegangers.
    Leuk weer een verhaal te lezen. En wat een schilderachtige plaatjes. Kan zo op een ansichtkaart.
    En ja..... waar kennen we die stapelbedden van he? Denk je toch nog even aan je familie thuis.....
    Geniet nog lekker verder. Wij kijken weer uit naar dag 2 van jullie trip.

gr. Carina