Dolfijnencruise in Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Dolfijnencruise in Akaroa - Reisverslag uit Akaroa, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Dolfijnencruise in Akaroa

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

02 Januari 2012 | Nieuw Zeeland, Akaroa

We zijn een paar dagen bij een van mijn ooms, en vandaag gaan we naar Akaroa.
Akaroa is een klein havenplaatsje op de Banks Peninsula. Er wonen slechts 800 mensen, maar zomers komen er wel 7000 toeristen. De weg er naar toe is over het gebergte, erg bochtig en op een aantal plaatsen heel steil. Het is een heel eind rijden omdat je om een aantal grote meren heen moet en door alle bochten. Best een spannend tochtje, maar absoluut de moeite waard. De uitzichten zijn ongelooflijk. Vanuit Akaroa kun je gaan zwemmen met dolfijnen of met een andere boot op dolfijnencruise. Dat lijkt ons wel wat en dus gaan we aan boord van een black cat, een catamaran, voor een tocht van twee uur.

Binnen een half uur stuiten we op een aantal dolfijnen, op een gegeven moment zwemmen er wel twaalf tegelijk om de boot. Fantastisch. Het zijn Hector's dolfines, een soort die alleen maar voorkomt bij Nieuw Zeeland. Helaas een bedreigd soort. Het is de kleinste dolfijn ter wereld. Onderweg zien we ook nog pinguins zwemmen en duiken, ook dit is een soort die alleen hier voorkomt, ze zijn slechts 31 cm groot. Ze zijn erg snel en het lukt niet om ze op de foto te krijgen. Ook van deze pinguins zijn er niet veel meer en ze zijn beschermd. We varen voor bij de olifantrots, het is duidelijk waarom die zo heet.

Het is een rustige zee en we varen een stuk de Pacific Ocean op. We varen een andere baai in waar een kolonie zeehonden leeft, er liggen er heel veel op de rotsen te slapen en de boot gaat er vlak langs, zodat we veel foto's kunnen maken. We zien ook nog allerlei zeevogels, te weel om op te noemen. En dan gaat het full speed terug naar de haven.

Op de pier is een winkeltje waar ze blauwe parels verkopen (heel duur), het grappige is dat we ineens worden aan gesproken in het Nederlands door een van de eigenaren. We komen bijna elke dag wel iemand tegen die ons vertelt dat het ook in het Nederlands mag, want daar komen ze vandaan. Ik ga me bijna afvragen of er wel echte kiwi's zijn.
Dit was in ieder geval weer een geweldige dag, ondanks dat de zon niet zo goed zijn best deed.

• 02 Januari 2012 - 01:18

Claudia Duijsens:

gaaf al die dieren!

• 02 Januari 2012 - 07:23

Lia :

De oliebollen en de champagne is op , het bureau van de officier van Justitie ligt bezaaid met processen-verbaal voor de vele overtredingen tijdens de jaarwisseling. Waar gaat het over zou je zeggen. Na het lezen van jullie verslag over de gevolgen van de aardbeving zijn dit onbenulligheden.
    Maar dit is geen klaagzang, het is fantastisch om met de familie te borrelen op het geluk van 2012. En voor jullie is het fantastisch om ook de schoonheid van het land te zien en te voelen ,met je familie. Elke dag opni

• 02 Januari 2012 - 07:25

Lia:

Ik ging te snel. Elke dag opnieuw.

Opnieuw knuffel op een mooi 2012

• 02 Januari 2012 - 22:05

Brigitte:

Mooi hoor en lekker weer. Beter dan dat natte Nuenen.

• 02 Januari 2012 - 22:32

Tineke:

De Familie wonen die ook in het gebied van de aardbeving?
    Geweldig alle ervaringen op doen.
    Als je goed na de foto van de rotsblok
    kijkt dan zie je inderdaad een oliefant.
    Geniet ervan.

Gr Tineke

• 03 Januari 2012 - 15:26

Dyon:

Oooew zwemmen met dolfijnen, dat staat nog op mijn verlanglijstje! Klinkt weer als een leuke trip!

• 04 Januari 2012 - 16:26

Babs: