Rakaiabeach - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Rakaiabeach - Reisverslag uit Rakaia, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Rakaiabeach

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

28 December 2011 | Nieuw Zeeland, Rakaia

Tweede kerstdag pakken we een kleine koffer want we gaan een paar dagen naar Rakaiabeach. Tanja en Kelvin hebben daar een caravan, we gaan kamperen. Het is ongeveer een uur rijden vanuit Rolleston. Het is nog steeds een beetje vreemd, dat verkeer aan de linkerkant, maar het went. Het landschap is zo anders dan bij ons. Heel vlak en in de verte bergen, en overal staan enorme heggen in de velden. Die zijn wel een meter of 6 hoog, ze staan daar deels om wat beschutting te geven en deels voor de koude zuiderwind.
Als we bij de caravan aankomen en zijn geinstalleerd, laten ze zons zijn hoe we een quad moeten rijden. Ze hebben zowel een quad als een driewieler, wij mogen op de driewieler omdat de versnelling daarvan wat lichter is. Het is best spannend om de eerste keer op zo'n ding te rijden, maar het lukt. Later maken we een wandeling langs het strand. Dat is zo anders, zwart zand en stenen en behoorlijk leeg. Geen strand om te zonnen of te zwemmen, de kustlijn duikt vrij snel naar beneden. We lopen een heel eind maar niet helemaal naar de monding van de rivier.
Later gaat Ad vissen aan de rivier met Kelvin.
De volgende dag gaan we met Tanja en Kelvin op de quads langs het strand. Daar zien we een grote zeeleeuw, die we tot op een paar meter kunnen naderen. Ook vangen we vis in zee, dat is echt andere koek dan die spierinkjes bij ons.
Na noc een nachtje gaan we terug naar Rolleston, we krijgen de toeristische route van Tanja en zien Rakaia gorge. Een spectaculair uitzicht. En het maffe is dat het slechts een uur rijden is vanaf het strand, en dan zit je midden in de bergen. We rijden ook over de weg waar de breuklijn loopt van de september earthquake, Heel raar, de weg was altijd recht en nu zit er een afwijking in. Wij worden zo opgehaald om bij andere familieleden te gaan logeren. Daar gaan we vast ook nog leuke dingen meemaken.

• 28 December 2011 - 07:23

Lia:

Leuk om jullie verslagen te lezen . Wij in het kille kikkerland en jullie tussen de zeeleeuwen in de zon . Een wereld van verschil. De rust, ruimte en de afwisselende natuur lijkt me zo fraai . Wij zijn solidair met jullie geweest door met Kertmis wijn uit Nieuw Zeeland te drinken . Tim , de zoon van Jose nam de Marlborough, savignon blanc van het huis Staete Landt mee. Tijdens zijn verblijf in Nieuw Zeeland heeft hij bij het wijnhuis gewerkt en gewoond. Het zijn nederlandse boeren .
    De wijn was verrukkelijk . O ja, de pinot noir is volgens Tim nog beter.
    Ad , misschien moet je wat doosjes laten verslepen voor ons want hier is de wijn zeldzaam onbetaalbaar .Geniet van jullie avontuur !
    Dikke kus Lia en Juul

• 28 December 2011 - 09:07

Dyon En Marloes:

Echt helemaal super dat je zo wordt rondgeleid. Zo krijg je alles te zien en niet alleen wat een touroperater interessant vindt. En natuurlijk gave fotos!

• 28 December 2011 - 09:48

Claudia Duijsens:

Gaaf die zeeleeuw! Prachtige baai!

• 28 December 2011 - 10:05

Harrie En José :

Zo avonturiers, doe maar voorzichtig aan met die driewielers. We willen jullie wel heelhuids terugzien. Ik denk wel dat jullie enorm genieten en dat was ook de bedoeling.

• 28 December 2011 - 12:38

Myrthe Bomer:

Ha, Nu pas voor de eerste keer tijd om eens alles te bekijken en te lezen, wat heerlijk zeg. Wat zullen jullie ongelooflijk veel genieten denk ik?!!! We zullen de verslagen met plezier blijven lezen. Hier nog niks aan de hand hoor, als ik er aan denk zal ik hier een update geven als de kleine is geboren haha.
    Gr Myrthe

• 28 December 2011 - 13:09

Linda:

Wauw, wat een super mooie baai zo met die bergen op de achtergrond. En echt een hele vette zeeleeuw. Ik zal de foto's van de week eens meenemen naar oma, dan kan ze ze ook bekijken.

p.s. Papa nog gefeliciteerd van oma, we zijn 2e kerstdag even langs geweest.

• 28 December 2011 - 15:58

Judith:

Wat moeten jullie het geweldig goed naar jullie zin hebben in die compleet andere wereld. Het ziet er allemaal schitterend uit en die vis is die geëindigd op de bbq? Mooi zo'n vakantieverslag. Ben benieuwd of jullie op dezelfde manier als we hier gewend zijn oud -en nieuwjaar vieren?
    We kijken al uit naar jullie volgende relaas. Veel plezier! Groetjes Judith

• 28 December 2011 - 18:15

Gerard:

wat, jullie camperen.
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit dus.
    Linet, in zee zitten bij ons ook grote vissen hoor.
    Veel plezier en Oja, nog proficiat Adri

• 28 December 2011 - 18:16

Gerard:

Leuk dat je nog meer familie tegen komt op het strand ;)

• 28 December 2011 - 19:16

Hannah:

Wat leuk!!!!!, zo'n reisverslag! Kunnen we mooi op de hoogte blijven van jullie doen en laten. Ik zal het zeker(door)vertellen morgen, dat willen ze wel weten, bij 1188. Ik had je al een nieuwsgierig mailtje gestuurd, naar je .hetnet adres, misschien kun je je mail daar ook ophalen, ik weet het niet. Whatever, een hele fijne tijd nog samen daar, en tot mailens, doeidoei.

• 28 December 2011 - 21:05

Wilry Smeulders:

Hallo samen. Nog proficiat met je verjaardag Ad! We zijn erg onder de indruk van jullie prachtige reis en we willen wel ruilen!
    De volgende keer moeten jullie de zeeleeuw eens vast proberen te pakken. En dan samen op de foto.
    Maar zo'n vis vind ik ook al erg heldhaftig, hoor.
    Was het wel een echte?
    Groetjes en een goede reis verder!

• 29 December 2011 - 08:26

Babs:

Linet; wat heerlijk allemaal!
    Geniet ervan!

• 29 December 2011 - 09:59

Anton:

Leuke visjes en hebben ze gesmaakt lijkt me wel, ga zo door.
    Gerda en anton

• 30 December 2011 - 17:31

Caritha En Hans:

Hoi Linet en Ad, ook wij volgen jullie vanuit Eindhoven. Leuk om te zien hoe jullie daar genieten. Een fijne en gezonde jaarwisseling. Groetjes

• 31 December 2011 - 10:02

Brigitte:

Hoi Ad en Linet,

Geweldige foto´s. Wat een reis en avontuur. Leuk om weer alles op de computer te lezen ipv een i-phone in Oostenrijk. Goed nieuws juf Marianne is op 29 december weer oma geworden van kleinzoon Guus. Fijne zonnige jaarwisseling gewenst vanuit een nat Nederland. Brigitte Pieter Fleur en Stijn

• 31 December 2011 - 18:00

Tineke:

Hoi Adrie en Linet

Wat fijn dat jullie zo genieten van jullie vakantie.
    Het is voor ons leuk om de verslagen te lezen.
    Adrie als nog proficiat met je verjaardag 'n beetje laat hé.
    Wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar en gezond 2012.
    Ik blijf jullie volgen geniet nog van de vakantie de komende weken.

Gr Tineke en Leo

• 01 Januari 2012 - 13:41

Wilma.:

Adri en Linet.

Wij willen eerst jullie een Gelukkig Nieuwjaar wensen en gezond 2012.
    Hoe was het om daar Nieuwjaar te vieren in het zonnige Nieuw Zeeland?
    Hier was het regen de hele dag maar s'avonds was het gelukkig droog.
    Hebben jullie veel mooi vuurwerk gezien en afgeschoten.
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen.
    De foto's zijn ook super en zeeleeuw kon je daar zo dicht bij komen?
    We wensen jullie nog een fijne vakantie en geniet van de weken die je nog heb.
    We blijven jullie volgen.

Gr Wilma, Geertjan, Nadine en Pierre