Kerstmis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rolleston, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Kerstmis in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rolleston, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Kerstmis in Nieuw Zeeland

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

25 December 2011 | Nieuw Zeeland, Rolleston

De kinderen staan te stuiteren, want de pakjes mogen pas open als iedereen op is. Dus in pyjama rond de kerstboom. Ook voor ons liggen er twee pakjes onder de boom. Verrassend, erg leuk.
Na de pakjes rond half negen, volgt het ontbijt, van de bbq. De terrasdeuren wagenwijd open, de zon straalt aan de hemel. Als je in de zon zit moet je wel een hoed opdoen, en je goed insmeren want de zon is veel feller dan bij ons. En ja, ik (Linet) ben dus al verbrand.
Sommige dingen zijn op de hele wereld hetzelfde; kerstmis draait ook hier om eten.
Het grote verschil is dat je een uitgebreide lunch krijgt in de zon, of beter in de schaduw want de zon is te heet. En verder is dat met heel veel familie om ons heen, erg leuk.
Ad heeft zijn eerste rijervaring aan de linkse kant van de weg, gelukkig gaat het hem goed af. We hebben een auto te leen van neef Rob. Het is toch een vreemd gezicht, het stuur links, linksom over de rotondes en aan de linkerkant van de weg.
We worden door Rob en Diane meegenomen naar de volgende neef Nico en zijn vrouw Vicky. Daar hebben we avondeten, met weer een hele groep familie.
Het is niet echt een kerstgevoel, heel vreemd in de zon en buiten eten. Maar bijzonder om een keer mee te maken.

• 25 December 2011 - 08:52

Jan & Naomi:

Toch raar om te zien hoor, kerstmis in een korte broek bij de bbq =P maar ach, wel weer een ervaring rijker. Dus geniet er maar lekker van en we zijn benieuwd naar jullie volgende berichtje =)

Heel veel knuffels en kusjes,

Jan en Naomi

• 25 December 2011 - 09:20

Harrie En José :

Op de eerste plaats EEN FIJNE KERST met heel jullie familie. Wat geweldig dat jullie daar zo'n lekker temperatuurtje hebben en het hier echt waterkoud is. Geen Kerstweer. Zo te zien genieten jullie met volle teugen. Nu maar weer wachten op jullie volgende bericht. Harrie en José

• 25 December 2011 - 09:47

Lia:

Een mooie zonnige kerst met de familie V.d. Krogt ,wat wil je nog meer op dit moment. Vanmorgen kregen we ook een vroege kerstgroet van Oscar en zijn vriendin Viviane vanuit Indonesië .Ze vinden het daar geweldig. Ja, de kerst is wel anders. Op het strand, bbq, surfen ,verliefd zijn wat wil je nog meer.

Wij gaan vanavond eten met de Koningen bij Lyn. Dat is altijd lekker en gezellig.

Geniet en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal met foto's .
    Lieve groet Lia en Juul
    Geniet en maak veel mooie foto's

• 25 December 2011 - 10:41

Marianne En Peter:

hoi linet en ad,
    fijne kerstdagen uit een druilerig eindhoven. heb je de aardbeving goed overleefd.bij annemieke is nog niets loos. als het zo blijft gaat ze dindsdag 27 december naar het ziekenhuis en wordt ze ingeleid. spannend. we krijgen dan 2de kerstdaglucianne te logeren tot de kleine er is. tot de volgende keer.
    marianne en peter

• 25 December 2011 - 11:18

Nicole Raaijmakers:

Leuk om te zien kerst in de zon, wel apart.
    Ook wensen wij jullie een hele fijne kerst.
    Groetjes Adrie, Nicole, Stefan en Lieke

• 25 December 2011 - 11:36

Albert En Arja:

Hallo Adri en Linet,

Nog veel momenten van genieten toegewenst en Adri: Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag van ons.

Doei, doei.

• 25 December 2011 - 21:08

Brigitte:

Fijne kerstdagen met jullie familie in de zon koude sneeuwgroetjes uit oostenrijk xx bpfs

• 25 December 2011 - 22:20

Dyon En Marloes:

Hoe gaaf, bbq met kerst! Wij hebben net een ge-indoor-bbq (lees: gourmet). Ook leuk, maar dat is toch anders dan het echte werk :D
    Alvast een hele fijne verjaardag gewenst (hier duurt het nog ruim een half uurtje)
    Groetjes

• 25 December 2011 - 23:07

Judith:

Wat ontzettend leuk zo'n uitgebreid verslag. Die familie van jullie regelt echt alles om jullie het leven aan de andere kant van de wereld snel te laten kennen, zelfs een aardbeving op de eerste dag. Fijne kerstdagen en geniet maar volop. Groetjes

• 26 December 2011 - 13:01

Anton:

Aller eerst nog proficiat met je verjaardag, ondanks dat je hier nog lang jarig, zijn we te laat. Geniet van het mooie weer hier is het over.
    Ben benieuwt naar de volgende foto's
    Hopelijk niet te veel bevingen meer.

Grtz

Gerda en Anton

• 26 December 2011 - 13:51

Tiny En Carina:

Ha Adri en Linet,

Adri gefeliciteerd met je verjaardag en geniet met z'n allen van deze ervaring. Hopelijk geen bevingen meer daar.Het weer is hier druilerig.
    Wij gaan zo genieten van een indoor bbc. Blijf foto's sturen dan kunnen we ze wellicht op de digitale lijst bij oma plaatsen.
    Heel veel groeten en een fijne jaarwisseling met Nieuwjaarsduik waarschijnlijk.
    Tine en Carina en kinderen