Onze eerste aardbeving - Reisverslag uit Rolleston, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Onze eerste aardbeving - Reisverslag uit Rolleston, Nieuw Zeeland van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Onze eerste aardbeving

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

23 December 2011 | Nieuw Zeeland, Rolleston

Het vliegtuig is op tijd binnen. We moeten wel wachten want de autoriteiten komen eerst aan boord, maar uiteindelijk mogen we eruit. Door de controles en dan naar de familie. Geweldig om ze weer te zien, en kennis te maken met Tanja, waar we logeren.
Uiteraard gaat het gesprek over de grote aardbeving van februari. En onder de lunch, jawel of ze er een touristische attractie van maken, een aardbeving van 5.8 op de schaal van Richter. We zitten er vrij ver vandaan maar alles schudt voor een halve minuut of zo. Er volgen nog een aantal kleine naschokken. En terwijl ik dit verslag typ is er nog een behoorlijke aardbeving, toch maar even in de deurpost gaan staan. Welcome to New Zealand zeggen ze tegen ons.

• 23 December 2011 - 07:03

Lia:

Ik hoorde het zojuist op het journaal.
    Wel heftig Linet en Ad, maar het is gelukkig minder erg dan in februari.
    We hopen dat het hier bij blijft en dat je zonder zorgen kan genieten van het verblijf in het overigens mooie land. Voor mij ook een droom om daar ooit naar toe te gaan.
    Dikke kus en knuffel van ons.

• 23 December 2011 - 07:31

Harrie En José :

De schrik zal jullie wel in de benen zitten. Wat een ervaring.

• 23 December 2011 - 08:11

Jan & Naomi:

Gelukkig dat alles goed met jullie gaat, wat een binnenkomst zeg! Hopelijk maken jullie geen aardbevingen meer mee (dat is ook niet echt goed voor het stressgehalte hierzo =P). Maar goed, we wensen jullie nogmaals een superleuke tijd in Nieuw-Zeeland toe en we wachten op jullie volgende logje =)

Heel veel knuffels en kusjes,

Jan en Naomi

• 23 December 2011 - 14:42

Dyon En Marloes:

Pff ik hoorde het op het nieuws vandaag en moest meteen aan jullie denken. Hoop dat jullie er geen last van hebben. Veel plezier nog

• 23 December 2011 - 18:43

Familie Oomens:

Leuk om jullie te volgen vanuit de sneeuw in Oostenrijk! Fijne vakantie

• 23 December 2011 - 20:33

Francien:

Vanmorgen op de radio, om 7 uur: aardbeving in Nieuw Zeeland. Oh nee toch en ja hoor , jullie eerste en ik hoop jullie laatste aardbeving, maar toch hele fijne kerstdagen, zonder aardbeving. groetjes Francien

• 23 December 2011 - 22:05

Wilry Smeulders:

Nou zeg, dat is ook een leuke binnenkomer!
    Maar laat je niet afschrikken he, geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend.
    Fijne Kerstdagen Merry Christmas en de groetjes aan de tegenvoeters.

• 24 December 2011 - 12:10

Karen En Coen:

Haha ja hoor! Dat hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij he! Gelukkig was het op afstand! Hopelijk merken jullie er niet nog veel meer van..

Tipje voor foto's, een mijnalbum.nl is gratis en kun je tot 1g foto's opzetten. Volgens mij op deze site maar 50 of je moet bij betalen.. Zal ik er een voor jullie aanmaken hier? Stuur ik wel een linkje via de mail ;)

Heel veel knuffels en dikke kussen!

• 24 December 2011 - 16:51

Geert En Marjon:

Gelukkig ijn jullie solide gebouwd!!