Onderweg en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu Onderweg en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ad en Linet Greef - WaarBenJij.nu

Onderweg en Singapore

Door: adenlinet

Blijf op de hoogte en volg Ad en Linet

22 December 2011 | Singapore, Singapore

Om files te vermijden, hebben we besloten met de trein naar Schiphol te gaan. Gepland: de trein van 6.15 uur, rechtstreeks naar Schiphol. Sta je daar met zijn allen, rijdt de trein niet; wisselstoring. De volgende, met overstap, wel. Speling genoeg, en verder gaat alles prima op tijd.
Aan boord kunnen we op ons scherm zien dat we 10528 km gaan vliegen. Na twaalf uur vliegen, om 6.00 uur 's morgens staan we in Singapore. Taxi naar het hotel, maar de kamer is nog niet klaar.
We zitten vlak bij little India en besluiten even te gaan wandelen. De stad is nog heel rustig, mensen die de straat vegen of naar hun werk vertrekken. Om half elf kunnen we op onze kamer, gelukkig, want we vallen om van de slaap. Voor ons is het midden in de nacht. Na een paar uur slaap gaan we verfrist opnieuw er opuit. nu is de stad goed wakker, druk op straat, overal kleine winkeltjes open. Kleermakers die op straat met hun naaimachine aan het werk zijn. We pakken een sightseeing bustoer. Singapore is bijna niet te beschrijven. De kleuren, de geuren, allerlei verschillende mensen, huizen, flatgebouwen. Enorme verschillen tussen rijk en arm. En Singapore bouwt de hoogte in, ze kunnen niet anders. Dus ook heel veel bouwplaatsen. Met de bus zien we little India, Chinatown, maar ook Orchardroad, de grootste en duurste winkelstraat van Singapore. Net op de tijd dat de kerstverlichting aangaat. 's Avonds leeft de stad het meest, de mensen zitten op terrassen en in restaurants.
Na een nacht slapen, hebben we nog een paar uur voor we weer verder gaan. We nemen een taxi naar de Botanic Gardens. Vrij te bezoeken, en heel indrukwekkend. Er is een deel rainforest, daar spreken we een Singaporean, die vertelt dat het nu het koude regenseizoen is, slechts 28 graden Celsius. Het zweet loopt langs onze rug! Ook de orchideeentuin is fantastisch. En onze miezerige ficus is hier een meters hoge boom.
Maar dan is het tijd voor het volgende vliegtuig.

• 23 December 2011 - 14:45

Dyon:

Leuk hé, de chaos in dit soort landen. Geuren, kleuren, mensen en cultuur knallen je om de oren. Leuke foto's, ben nu al benieuwd naar de volgende!!!

• 11 Januari 2012 - 08:05

Petrie:

Linet, wat leuk om jouw reisverslag te lezen.
    Veel plezier